Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
- labidamees
- Veteran
- Postitusi: 1862
- Liitunud: L Nov 24, 2007 5:40 pm
- Kriegsmarine
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: P Jaan 20, 2008 4:16 pm
- Asukoht: Mohn / Öesel
Kuna ise kogun peale muu ka õmblusmasinaid, enam nende malmivalust aluseid, võin väita, et enamasti tootsid samad tehased mõlemaid, nii jalgrattaid ja õmblusmasinaid, ka trükimasinaid...Saksas tegeles omal ajal õm. tootmisega peaaegu 500 firmat...soadf kirjutas:nii mis tehased rattaid tootsid (NSu,Opel)rohkem ma ei tea kindlasti on veel.
Endal on Saksa päritolu August Göricke, Bernhard Stoewer'i ketiratas ,Seidel & Naumann jalgratta firmamärk, Dürkopp jalgratas. need firmad on tootnud mõlemaid. Adam Opel AG alustas just õmblusmasinate tootmisega. tegijaid oli palju, aga kes just militaarrattaid tegi, pole teada.
Infot Saksa fimade kohta saab ka The Needlebar lehelt.
soadf kirjutas:
nii mis tehased rattaid tootsid (NSu,Opel)rohkem ma ei tea kindlasti on veel.
Ei suutnud kiusatusele vastu panna - nimelt võttis NSU Opeli jalgrattategemise mingil hetkel 30-ndatel üle, nii et põhilise WH jalgrataste tegemise hetkeks iseseisvat Opeli jalgrattatootmist eńam polnudki , samas Soadf´i väide ju õige .
nii mis tehased rattaid tootsid (NSu,Opel)rohkem ma ei tea kindlasti on veel.
Ei suutnud kiusatusele vastu panna - nimelt võttis NSU Opeli jalgrattategemise mingil hetkel 30-ndatel üle, nii et põhilise WH jalgrataste tegemise hetkeks iseseisvat Opeli jalgrattatootmist eńam polnudki , samas Soadf´i väide ju õige .
- Kriegsmarine
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: P Jaan 20, 2008 4:16 pm
- Asukoht: Mohn / Öesel
Re: Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
Tunneks huvi sellise asja vastu, et kas keegi foorumikaaslastest tegeleb saksa sõjajalgratta ennistamise või komplekteerimisega?Järsku on kellegil ülearu õigeid lenkstange(expresslenker mit schnellpanner) ja nende külge kinnituvaid lisatarvikuid mida eesti keeli võiks nimetada teki või mantlihoidjateks.Huvi pakuks veel dünamo, õige esilatern ,peedalid ja riistakott.Ratas, pakiraam ja raamikast on endal olemas.
-
- Huviline
- Postitusi: 158
- Liitunud: R Sept 23, 2005 9:15 pm
- Asukoht: TARTU
Re: Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
Mis firma rattaga tegemist ka on ? Enndal pooleli "Patria wkc " solingen ratta (1942 aasta) taastamine .
Re: Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
Mul on üks 1936 aasta Wittler Standard.Tsiviil rattaga on küll tegu, sõja ajal olla neid armee jaoks kohandatud.Leidsin kunagi vist päris õige raami ka, aga kuna tal olid praod sees, siis ei hakanud ma teda väga uurima ja kahjuks läks emexisse.Ühel tuttaval on olemas täiesti korralik Pallase pakikas kui muidugi pole ta vahepeal seda maha müünud.Kel huvi võib minuga ühendust võtta.
Re: Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
Kas keegi oskab öelda sõjaratta värvikoodi. Kamraad Zenkeri käest sain 1942a Express-Werke raami, keskjooksu, kahvli ja korrektse riistakoti. Hüvasti tsiviil raam! Tuleb välja, et see täismatt värvi jutt ei pea vist alati paika, antud isend täitsa läikiva värviga võõbatud. Samas raamikast mille ma kunagi hr Tammiksaare käest sain on täitsa matt küll. Palju probleeme on tekkind. Tuli välja, et sõjaratta veljed natuke väiksema läbimõõduga, seega kodarad sutsu lühemad. Ei tahaks kaasaegseid kodaraid küll kasutada, vanad olid suht haprad. Mis kumme keegi oma rattale pannud on? Peaks ikka vist Continental või midagi taolist olema? Kas kellegil on originaalis pakika rihmasid?Üks asi veel. Vaatasin, et raamil, pakikal ja rummudel päris palju õiget värvi alles. Kui ma rooste eemaldan, kas mingi nipiga saaks need kohad millegiga üle teha. Mingi lakiga ehk.Kellegil vast kogemus olemas. Huvitaks esi ja tagatuli, lenksud, kitsad porilauad. Korralikku sõjasadulat ka veel pole.Kui kellegil midagi üle, siis võib pakkuda. Kui töö enamvähem hoo sisse saab eks, teen eraldi teema, panen pilte ja jutustan juurde.
Re: Saksa armees kasutusel olnud jalgrattad!
Lihtsam oleks püstitada teemakäsitlus siin: http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104