laskemoona käru

Masinad, millega Eesti mehed sõitsid, lendasid või ujusid ...
Vasta
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Ei hakanud uut teemat tegema. Küsiks, et mis kärudega sellel pildil kettenkradi ja mootorrataste vahel tegu on?
http://aycu35.webshots.com/image/32514/ ... 073_rs.jpg
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Ise küsin, ise vastan. Tegu peaks olema Luftwaffe jaoks välja arendatud käruga, mida kasutasid langevarjurid. Kahjuks nime ei tea.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Siin veel üks pilt sellest Luftwaffe müstilisest kärust. Ajatakse seda pea alati IF8-ga segi.
http://if8.free-biker-hirschfeld.de/lib ... reib:1.jpg
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Selline päris informatiivne leht kärust juhtus netis ette jääma. Ainult et saksa keeles:

http://if8.free-biker-hirschfeld.de/doku.php

Ja oh imet, meid on ka väljamaal märgatud, vaadake lehe all viimast linki :D

http://if8.free-biker-hirschfeld.de/dok ... bilder_if8
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
ivalO
Moderaator
Postitusi: 8202
Liitunud: E Aug 08, 2005 12:04 am
Asukoht: Lilleküla

Postitus Postitas ivalO »

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Fot nr. 2 tehtud Fausti soovile vastu tulles.

Keegi võiks rummudega pooltelgi pakkuda, saaks asja jooksma.
Pakkuda üks 4 mulguga täisvelg.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

ivalo kirjutas: Keegi võiks rummudega pooltelgi pakkuda, saaks asja jooksma.
Pakkuda üks 4 mulguga täisvelg.
Kust ilmanurgast too käru Sulle tööpingile sattus :roll:
Ja isi veel ütli,et vötad hoo maha :shock: :) .
Eks nuusin oma roostehunnikus-ehk näkkab nende pooltelgedega.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Tänud pildi eest. Nagu ma aru saan siis sisemise kasti põhiosa ühest metalllehest väänatud ja otsad käivad ärapööratud servadega sisse.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
ivalO
Moderaator
Postitusi: 8202
Liitunud: E Aug 08, 2005 12:04 am
Asukoht: Lilleküla

Postitus Postitas ivalO »

Egas tuu ole miu käru!
Minu tagasihoidlik huvi hetkel Ürgsoo teemas, suvesõjast 1941.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Kuule mul kärude ühendusjupp ju olemas ja sa anna see käru parem mulle, siis mul standartne formatsioon olemas. :D Olgu, nali naljaks.
Aga täitsa kena kaarik, ehk räägid sellest lähemalt. Vaatan, et keegi kurjam aint tagant ühe toru pihta pannud :evil:

Kui sul rumme vaja siis ma juba varemalt selliseid poolikuid olen pakkunud:
Pilt

Pilt
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Mõtlesin siin natuke sellele mootorratas-käru kombinatsioonile ja tekkis selline küsimus, et kas keegi on üldse näinud õigeid sõjaaegseid pilte, kus laskemoonakäru IF8 on mootorratta järel. Netis on vägapalju pilte tänapäeva restaureeritud kärudest mootorrataste küjes. Kuigi käru oli mõeldud vedamiseks käsitsi või hobuse järel kasutati seda teadupäralt ka niiöelda ebaseaduslikult mootorsõidukite järel.
Koerte, hobuste ja Kettenkradi järel pilte olen näinud aga huvitaks just mootorratta järel.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4527
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Postitus Postitas funker »

Poolakad pakuvad IF8 jaoks presentkatet:

http://www.oldtimergarage.szn.pl/store/ ... cts_id=233
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Neil poolakail seal lehel terve koopia tööstus. Ei saa aru, kas konks ja velg ka koopiad või mis? ID silt on kena asi.
http://www.oldtimergarage.szn.pl/store/ ... ywords=IF8
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
NSU
Kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: R Apr 06, 2007 9:16 pm
Asukoht: Kitseküla

Postitus Postitas NSU »

faust kirjutas:Mõtlesin siin natuke sellele mootorratas-käru kombinatsioonile ja tekkis selline küsimus, et kas keegi on üldse näinud õigeid sõjaaegseid pilte, kus laskemoonakäru IF8 on mootorratta järel. Kuigi käru oli mõeldud vedamiseks käsitsi või hobuse järel kasutati seda teadupäralt ka niiöelda ebaseaduslikult mootorsõidukite järel.
Koerte, hobuste ja Kettenkradi järel pilte olen näinud aga huvitaks just mootorratta järel.
Küsiks siis,mille muu,kui käru(-de) vedamiseks oli näiteks Zündapp KS 750-el juba tehasest kärukonks taga?
Võin küll eksida,aga minu teada oli raskete Saksa sõjaväemootorrataste(KS 750 ja R75) väljatöötamise tingimustes ette nähtud,et nad pidid suutma vedada kerghaagiseid.
Üks tuttav taat,kes oli sõja ajal sakslaste tehnilises abiteenistuses,rääkis küll,et nad sõitsid nii mõnedki korrad kahe käruga sikli taga ringi.

Sõjaaegseid pilte laskemoonakärudega tsiklitest on olemas küll.Ühes venelaste väljaantud mootorratastega sõjafotode vihikus oli mitu pilti.Ühel pildil KS 750 kahe käruga.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Ühelt välismaa lehelt pikemast jutust selline lõik vedamise kohta. Selles see vasturääkivus ongi, et oli mõeldud käsitsi ja hobuveoks, kuna puudusid poritiivad ja elektrisüsteem tagatulega. Samas neid ikkagi mootorrataste taga küll kasutati ja konksudki ei olnud välitingimuste looming. Suht segane värk sellega. :?

This trailer was officially designed only for manual or horse drawn motion, but they can be seen in contemporary WWII photos being towed by a variety of vehicle types as needs dictated.

The design of this trailer precludes being towed successfully or legally behind motor vehicles, as it was never equipped with the correct lighting, electrical connections for lighting or mudguards, all which were German civilian and military legal requirements for a motor towed trailer both before and during WWII. Whereas a manual or horse drawn trailer of the time need only have a rear facing reflector to comply with regulations and mudguards were not required either, these same regulations also applied to all towed guns, whatever the towing method.

Additionally the tow hook size is unique to this trailer, its for trailer to trailer connections but it is of a smaller design than the smallest standard vehicle size towing hook.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Vasta

Mine “Tehnika/Technics”