1940. aastal moodustati Eesti sõjaväe baasil 22. Territoriaalne laskurkorpus, selle korpuse koosseisus loodi sama aasta 4. oktoobril ka üksik lennueskadrill. See uus eskadrill formeeriti Eesti lennuväes teeninud lenduritest ja tehnilisest personalist. Eskadrilli formeerimine tehti ülesandeks endisele Eesti lennukooli ülemale kolonelleitnant Hans Kitvelile ja selle asukohaks sai Jägala mõis ning selle juures olnud lennuväli. Seda lennuvälja oli ka Eesti lennuvägi oma suvelaagriteks kasutanud. Kogu eskadrillis kasutada olnud tehnika pärines Eesti lennuväest - sealhulgas ka lennukid. Lennukitest jäi eskadrilli käsutusse kuus inglise päritoluga Hawker Harti ja üks Avro Anson, viis veidi enne Eesti annekteerimist Saksamaalt saadud Henschel Hs-126-t ning neile lisaks veel kuus Eestis konstrueeritud ja ehitatud PON ja PTO-4 tüüpi õppe-treeninglennukit. Põhiliselt lennati Jägalas Hawker Hart’idega, vähem ka PON’ide ja PTO-4'dega.
Lisan mõned pildid nendest endise Eesti lennuväe lennukitest, millele viisnurgad peale maalitud. Tol ajal pidi päris julge mees olema, kes fotoaparaadi välja võttis ja Punaarmee lennumasinatest ülesvõtteid tegi. Ilmselt osalt seetõttu on nendest üksiku lennueskadrilli lennukitest ka väga vähe pilte liikumas.
Kui ma ei eksi siis esimesel fotol peaks olema kolm Hawker Hart'i ja vasakult paistab PTO-4 nina.
Sellel pildil on Eestis konstrueeritud ja ehitatud PON.
Ja veel üks Hawker Hart.
Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
foorum.rindeleht.ee
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Lõik Aavo Ürgsoo mälestustest:
foorum.rindeleht.ee
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Mul ei meenu, et ma oleksin kusagilt lugenud, et Terr. korpuse üksikul lennueskadrillil oleks kasutada olnud Nõukogude päritolu Polikarpov U-2 lennukeid. Lisatud kahel 1941. aasta kevad-suvel Jägalas tehtud ülesvõttel on näha aga just nimelt mainitud lennukid - ühel ülesvõttel lausa 7 masinat reas. Kasutaja nublu oskab kindlasti kommenteerida?
foorum.rindeleht.ee
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Ei oska kuidagi. 22. korpuse eskadrillile need ei kuulunud.uscha kirjutas: Kasutaja nublu oskab kindlasti kommenteerida?
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Ok, ilmselt siis mõne teise Jägala lennuväljal asunud üksuse lennukid.
foorum.rindeleht.ee
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Paneks ka siis paar pilti. Kusagilt vene foorumist sai üles korjatud sihuke protokoll. Kohe alguses on ka eskadrilli lennukid kirjas.
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Postitatud dokumentidest teise lehe keskel on üles loetletud lennukid, mis asusid samuti Jägala lennuväljal.
Nimetatud on kolme tüübi Polikarpov lennukid, mille hulgas küll U-2 mainitud ei ole - ehk olid siis selleks ajaks sealt juba lahkunud kui sakslased oma dokumenti koostasid?
Lisan ühe pildi ka Jägala mõisas (?) asunud lennueskadrilli punanurgast, mille lae alla on riputatud suure mõtleja ja filosoofi Vorošilovi hästi loogiline mõttetera!
Nimetatud on kolme tüübi Polikarpov lennukid, mille hulgas küll U-2 mainitud ei ole - ehk olid siis selleks ajaks sealt juba lahkunud kui sakslased oma dokumenti koostasid?
Lisan ühe pildi ka Jägala mõisas (?) asunud lennueskadrilli punanurgast, mille lae alla on riputatud suure mõtleja ja filosoofi Vorošilovi hästi loogiline mõttetera!
foorum.rindeleht.ee
Re: Eesti lennuväest üksikuks lennueskadrilliks ...
Mainitud on "einige Übungsflugzeuge", kui palju need "einige" tähendama peab - no kuram seda teab. Ja eks neid seal võis ju liikuda edasi-tagasi ka...uscha kirjutas:Postitatud dokumentidest teise lehe keskel on üles loetletud lennukid, mis asusid samuti Jägala lennuväljal.
Nimetatud on kolme tüübi Polikarpov lennukid, mille hulgas küll U-2 mainitud ei ole - ehk olid siis selleks ajaks sealt juba lahkunud kui sakslased oma dokumenti koostasid?