3. leht 20-st
					
				
				Postitatud: P Mai 25, 2008 4:03 pm
				Postitas Raudrist
				Tavaline EW raudteelase lõkmemärk.
			 
			
					
				
				Postitatud: P Mai 25, 2008 4:09 pm
				Postitas divine
				Raudrist kirjutas:Tavaline EW raudteelase lõkmemärk.
Suur tänu!
 
			 
			
					
				
				Postitatud: E Mai 26, 2008 5:45 pm
				Postitas divine
				Saabus selline teade:
Tere, M..
Sinu poolt maa seest leitud märgi näol on tegemist vabariigiaegse Eesti
Vabariigi Raudtee (EVR) raudteelase eraldusmärgiga, mida kanti vormikuue
püstkrae otsadel või palitu kaeluse otsadel. Seega standardses mõttes 
lõkme (petlitsa) või lõkme osaga tegemist ei ole. Selle raudtee 
embleemmärgist (ratas kahe tiivaga) stiliseeritud märgiga koos võidi 
kasutada ka nurkasid (90 kraadi) ja nelinurkseid tähtesid. Märgi 
dateerimiseks peaks arvestama järgneva infoga. Teadaolevalt esimene 
määrus Eesti Vabariigi raudteelaste vormiriietuse kohta kinnitati 
Vabariigi Valitsuse poolt 21. jaanuaril 1921 ja ilmus Riigi Teatajas nr 
8 sama aasta veebruaris. Selles märgitakse esimest korda "rahvusvahelise
liikumise embleemi" mütsimärgina. Kahjuks pole andmeid, et seal oleks 
juttu muudest raudteelase eraldusmärkidest. Seda määrust täiendati 18. 
oktoobril 1922 (RT nr 132, 1922) - täienduse sisu on mulle paraku 
teadmata. Kindlamad andmed on 25. märtsil 1925 teedminister Karl Virma 
poolt kinnitatud määrusega nr 1148 seoses. Mainitud määrus - "Määrus 
raudtee ametnikkude ja teenijate vormiriidega varustamise kohta. - 
Vormiriide erandmärgid" -  avaldati Riigi Teatajas nr 57/58 7. aprillil 
1925 ning selle juures oli lisaks eraldusmärkide kirjeldusele ka 
"kinnitatud erandmärkide joonistus", kust võib tõepoolest tiivakesega 
ratta leida. Raudteelaste vormi täiustati peagi aga veel. Vabariigi 
Valitsus kinnitas 19. detsembril 1929 uue "Raudteeteenijate vormiriiete 
ja erimärkide määruse" (RT nr 2, 7. jaan. 1930), mille Raudteevalitsuse 
direktor oma käskkirjaga nr 738 17. jaanuarist 1930 ka kehtima pani. Uue
määruse järgi oli nii mütsimärkidel kui kaeluse "teenistuserimärkidel" 
väike lisand: sõltuvalt ametist joodeti tiivakes(t)ega rattale külge kas
ristatud labidas ja kirves, signaalkettad või vasar ja tellitav 
kruvivõti. Üksnes Raudteevalitsuse, raudtee tervishoiuameti ja 
finantsameti töötajatele jäi nii mütsil kantav ratas tiivakestega kui 
kaeluse otsadel kantav ratas tiivaga ilma lisanditeta. See kord kehtis 
1940. aasta juunipöördeni. 1930. aastatel kasutusel olnud raudteelaste 
eraldusmärgid võeti uuesti kasutusele eestlastest raudteelaste vormi 
juures 1941-1943. Eeltoodust lähtuvalt võiks märgi valmistus- ja 
kasutusajaks pakkuda vahemikku 1925-1940. Ehk aeg, mil meil esimest 
korda oli iseseisev ja euroopalik riik ning euroopalik raudtee - koos 
vastavate sümbolitega. Illustreerimise mõttes lisan oma kirjale ka kaks 
näidist: "erimark1925" kujutab ühe raudteeametniku kaeluse otsa 1925. 
aasta määruse järgi, "erimark1930" aga sama ametniku kaeluse otsa 
1929./30. aasta määruse järgi. Muuseumitöötajana pakub mulle muidugi 
huvi, milline maapõu küll raudteelaste eraldusmärke varjab ja kus 
selline maalapp asuda võiks? Üldiselt on vabariigiaegsed raudteelaste 
eraldusmärgid üsna haruldaseks muutunud, maapõuest leitud raudteelaste 
märkidest kuulen aga esimest korda.
Parimat soovides,
Tõnu Tammearu
teadur/varahoidja
Eesti Raudteemuuseum
			 
			
					
				
				Postitatud: E Mai 26, 2008 6:53 pm
				Postitas faust
				Tore näha, et on inimesi, kes oskavad ja ka viitsivad nii põhjalikult järelepäringutele vastata.
			 
			
					
				
				Postitatud: E Mai 26, 2008 7:52 pm
				Postitas brunner
				No vot,nii väärt värgi omanik! Önnitlused!
			 
			
					
				
				Postitatud: E Mai 26, 2008 9:41 pm
				Postitas Raudrist
				divine kirjutas: Muuseumitöötajana pakub mulle muidugi 
huvi, milline maapõu küll raudteelaste eraldusmärke varjab ja kus 
selline maalapp asuda võiks? Üldiselt on vabariigiaegsed raudteelaste 
eraldusmärgid üsna haruldaseks muutunud, maapõuest leitud raudteelaste 
märkidest kuulen aga esimest korda.
Parimat soovides,
Tõnu Tammearu
teadur/varahoidja
Eesti Raudteemuuseum
 
Tore tõesti, et keegi muuseumitöötajatest viitsib vastata. Olen ka sama härrasmehe käest saanud vajalikku teavet. 
Kollektsionäärina kommenteeriks antud vastust. 
Nii nagu ükskõik milline teine märk, võib ka raudteelase märk sattuda maasse. Seda enam, et tegemist on eraldusmärgiga, mis kergesti sinelist/frentsist eralduv on.  
Raudteelaste eraldusmärgid pole olnud kunagi haruldased ja veel mõni aeg tagasi võis neid iga antiigikaupmehe "pahn-märkide" seast leida. Usun, et ka nüüd saab 25-50 krooniga mõne kätte.  
Kuna neil plekkembleemidel pole kujutatud ei sini-must-valget ega vapilõvisid, siis ei kadunud antud märgid ka nõukogude ajal.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: E Juun 02, 2008 8:47 pm
				Postitas divine
				Möödunud kuuvahetuse hevimetal

 
			 
			
					
				
				Postitatud: P Juun 08, 2008 7:03 pm
				Postitas divine
				Nädalavahetus Lõunarindel tõi kaasa mõned maavarad (rünnakumärk, haavatumärk, WH alupannal), ühe noa ja gigantse hülsi (tšehhide pasun, millega tutulututasid sakslased)

 
			 
			
					
				
				Postitatud: P Juun 08, 2008 10:27 pm
				Postitas faust
				Kas hülss alt ka markeeritud kuidagi? Endalgi vist taoline, Skoda märgid all ja aastast 1937. Kirjad ka musta värviga ringis.
			 
			
					
				
				Postitatud: P Juun 08, 2008 10:30 pm
				Postitas divine
				faust kirjutas:Kas hülss alt ka markeeritud kuidagi? Endalgi vist taoline, Skoda märgid all ja aastast 1937. Kirjad ka musta värviga ringis.
Mu omal Škoda märki pole, on miski muu jura. Aga eks ta sama moon ole, lihtsalt teine tootja. Küljel saksakeelsed mustad kirjad nigu uued.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: P Juun 29, 2008 6:41 pm
				Postitas divine
				Väike kokkuvõte kuu lõpus, osa asju juba varem piltidel olnud, osa asju piltidelt sootuks puudu:

 
			 
			
					
				
				Postitatud: L Juul 12, 2008 9:23 pm
				Postitas divine
				15cm "uppund kuke" ja daatumiga 1936

 
			 
			
					
				
				Postitatud: L Juul 12, 2008 9:38 pm
				Postitas brunner
				Nüüd Saarde "roostekestade" järele ja saad neist tongi välja destilleerida! Aga Sa ju roostet ei löika-pean vist isi patustama, indulgentsiks täitapupulver .
			 
			
					
				
				Postitatud: L Juul 12, 2008 9:56 pm
				Postitas divine
				brunner kirjutas:Aga Sa ju roostet ei löika-pean vist isi patustama, indulgentsiks täitapupulver .
Su aimdus vastab tõele 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: K Juul 30, 2008 8:02 pm
				Postitas divine
				Paar asja veel enne kuu lõppu. Flaki salvekast varuosadeks, mörseri tünn lihtsalt naisele meelehärmi valmistamiseks

Täna sain sellise imeliku pudeli. On teine umbes veerandi kuni kolmandiku võrra väiksem, kui tavaline välipudel. Kleimid putlil ESB 40, korgil ESB 41. Korgil kett küljes, keti teises otsas konks. Kes ütleks, mis mehed sellist tarvitasid?
