Foto 1943 a.mai kuust

Tuntud ja tundmata Eesti sõjamehed ...
Vasta
nonn
Veteran
Postitusi: 1192
Liitunud: K Aug 20, 2014 2:25 pm

Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas nonn »

Uurin ühe foto tagamaid.1943 a mai lõpul tehtud väidetavalt Saaremaal Koimla külas.Mis mundris noorsand on?
Manused
Koimlas 23.05,1943.jpg
Koimlas 23.05,1943.jpg (58.41 KiB) Vaadatud 10874 korda
nonn
Veteran
Postitusi: 1192
Liitunud: K Aug 20, 2014 2:25 pm

Re: Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas nonn »

Ise küsin, ise vastan.
Fotol Benjamin Salong Saaremaalt Koimla külast oma isa sarga juures.Seljas politsei must munder.
Kasutaja avatar
otofoto
Veteran
Postitusi: 1992
Liitunud: R Sept 23, 2005 11:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas otofoto »

nonn kirjutas:Seljas politsei must munder.
See on tõenäoliselt Stralo vorm.
Fotod eestlastest II maailmasõjas, kõik pakkumised teretulnud!
http://www.facebook.com/pages/Otofoto/1 ... 85?sk=info
nonn
Veteran
Postitusi: 1192
Liitunud: K Aug 20, 2014 2:25 pm

Re: Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas nonn »

Tsiteerin siinjuures Arensburgerit:
"Kas ei ole siin võimalik situatsioon, kus uurijad ei ole suutnud lahti mõtestada nimetust "Stralo" ja on liigitanud selle üksuse nimetuse sarnasusest tulenevalt mereväeks. Tegelikult oli see "Stralo" üksus Org.Todt-iga seotud järelveo üksus ja koosnes eestlastest ja lätlastest autojuhtidest. Seda, et "Stralo" mehed see aeg Venemaal viibisid on teada. Neid olid julgestamas Eesti Org. Todti kaitsepataljon, saksakeelse nimetusega "Estn. Schutzkommando Org. Todt.". See pataljon oli see aeg tsirka 600 meest tugev, koosnes 4-st kompaniist, mis olid mööda Venemaad laiali. Põhiülesanneteks oli Org. Todti objektide kaitse partisanide rünnakute eest ja Org. Todti veoste konvoeerimine. "

Postituses viidatud härra oli lõpetanud Kuressaare Ametikooli mehhanika erialal ja küllap ka autojuhtimine seal selgeks õpetati.Ja kuna oli 1941 aasta suvel ka nõukogude okupantidega koostööd teinud, siis anti uus munder ja seina äärde ei pandud.Venemaal autoga sõita sobis küll.Ja suht edukalt, sest 1944 sügisel oli jällegi punastega mestis.
Viimati muutis nonn, R Veebr 19, 2016 3:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
otofoto
Veteran
Postitusi: 1992
Liitunud: R Sept 23, 2005 11:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas otofoto »

nonn kirjutas:Mis on Stralo :oops:
Sakala nr. 93, 17 juuni 1942 kirjutab nii:


Transpordiraskused Viljandis ületatud
Viljandi maakonna kasutada on 16 transpordiorganisatsiooni autot
Juba mõnda aega on võidud Viljandis, samuti ka maakonnas tähele panna veoautosid,"mis kannavad oma külgedel nimetust ..Straio", Autode meeskonnad koosnevad enamuses eestlastest, kes kannavad Saksa sõjaväe tunnusmärkidega vormirõivaid. Kuid on võidud tähele panna, et need autod oma meeskondadega teostavad ainuüksi kohalikele piirkondadele vajalikke vedusid, olles täiesti eemal Saksa sõjaväe vedudest. On tekkinud küsimus mida tähendab „Stralo" ja mis alusel selliste nimetustega autod saavad teostada eravedusid.
Olgu tähendatud, et siin on tegemist suure idamaa-alade jaoks asutatud transportorganisatsiooniga, mille ülesandeks on teenida täies ulatuses tsiviilelanikkonda ning kohalikke ametiasutusi. Nimetus „Stralo" tähendab StrassentransportleitungOst. Selle organisatsiooni keskkoht asub Riias ja selle allkeskused alustasid mõni aeg tagasi tegevust kogu ida-maaalade ulatuses. Viljandimaa jaoks on selle organisatsiooni poolt tegevusse ra-
kendatud 16 veomasinat, kusjuures organisatsiooni kohapealseks esindajaks ja juhiks on hr. Henrichson. Viimane töötab maavalitsuse juures ning tema poole tuleb pöörduda kõikides veoküsimustes. Et see ulatuslik transportorganisatsioon on ellu kutsutud ida-maaalade tsiviilelanikkonna abistamiseks, see on vahest ütlematagi selge. Bolševikkude läbi kaotasid Eesti, Läti ja Leedu valdavama osa oma veomasinatest, mille tagajärjel tekkis ülepääsematuid transpordiraskusi. Saksa võimude poolt ulatusliku autoorganisatsiooni loomisega on astutud nende raskuste kõrvaldamiseks suur samm edasi ja kahtlemata selle läbi suudetakse tunduval määral elustada kohapealset majanduselu. Olemasolevate autode arvu juures on võimalik teostada küllaltki suuri vedusid, mis tagavad majanduselu enam-vähem korrapärase funktsioneerimise. Olgu märgitud, et Viljandimaa kasutada olevate „Stralo" masinate üldine kandejõud tõuseb üle 35 tonni, ja need masinad on tsiviilsektori käsutuses päev päeva kõrval. Vastavate ettekirjutuste kohaselt tuleb esijoones pöörata tähelepanu toitainete veole.
kus see hädatarvilikuks osutub. Samuti omab suure tähtsuse vlljavedu jne. Küttematerjali veoks praegu korraldust ei ole. „Stralo" transportmasinaid kasutavad peagu kõik Viljandimaa suuremad ja tähtsamad majanduslikud ettevõtted, kelledel on sooritada ulatuslikumaid hädavajaliku ilmega vedusid. Eriti suures iatuses kasutatakse masinaid kiiresti riknevate toitainete transponeerimiseks, et korrapäraselt rahuldada meie elanikkonna vajadusi.
Praegust veoautode kolonni loodetakse veel täiendada uute veomasinatega, millega transpordivõimalsed veel tunduvalt suureneks. Olenevalt raskustest vedelkütte hankimise alal on kõik „Stralo" masinad varustatud puugaasigeneraatoritega. Et tagada masinate korrapärast liikvelpüsimist, selleks on varutud suuremal hulgal gaasigeneraatorile jaoks tarvis minevaid kasepuid. Et omalt poolt ka puukütte alal kokkhoidu teostada, selleks kasutatakse masinaid maksimaalses ulatuses ja välditakse igasuguseid tühjalt-sõitmisi.
Fotod eestlastest II maailmasõjas, kõik pakkumised teretulnud!
http://www.facebook.com/pages/Otofoto/1 ... 85?sk=info
nonn
Veteran
Postitusi: 1192
Liitunud: K Aug 20, 2014 2:25 pm

Re: Foto 1943 a.mai kuust

Postitus Postitas nonn »

Asi selge ja küllap see must munder mõnegi mereväe peale mõtlema pani.Huvitav,kas need sohvrid ka mopi alla käisid, või said lõpuni rooli keerata ja Eestisse jääda.
Vasta

Mine “Isikud/People”