Sõjaväe ja KL mootorrattad

Jalgratastest kuni soomusrongideni ja vibudest kuni rannakaitsekahuriteni ...
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

uscha kirjutas:Siin istuvad 7. Jalaväerügemendi sõdalased ühe A.J.S. seljas ...
Peaks olema AJS mudeli D (1912 - 25) mingi modifikatsioon, 2 silindrit, 750 ccm (kui mitte sellele järgnenud mudel E (800 ccm).

http://www.google.ee/images?um=1&hl=et& ... JS+Model+D
Kasutaja avatar
uscha
Administraator
Postitusi: 8107
Liitunud: P Aug 07, 2005 6:03 pm
Kontakt:

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas uscha »

Veel üks foto samast rattast.
Manused
7_rygement.jpg
7_rygement.jpg (335.23 KiB) Vaadatud 20801 korda
foorum.rindeleht.ee
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

Huvitav, mis aastatest pildid pärit on? Teisel pildil on küljes karbiidilatern ja signaal, esimesel kummipalliga pasun. Ja Võrumaa tsiviilnumber oleks justkui enne 1933 variant, Kaitseväe K-seeria numbrid tulid vist alates 1931...
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

uscha kirjutas:Kaitseliitlane sääreväristaja seljas ...
Tülitaks veel küsimisega, kas on selle pildi kohta mingit taustainfot, mis kandi mehi võib põrri seljas olla? On mõnel mehel tekkinud õrn teooria selle masina kohta.
Kasutaja avatar
uscha
Administraator
Postitusi: 8107
Liitunud: P Aug 07, 2005 6:03 pm
Kontakt:

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas uscha »

Seda kahjuks ei tea, kus kandis foto tehtud on aga keegi nagu väitis, et masin võiks Douglas olla.
foorum.rindeleht.ee
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

uscha kirjutas:Seda kahjuks ei tea, kus kandis foto tehtud on aga keegi nagu väitis, et masin võiks Douglas olla.
Tänan vastuse eest!
Douglas ei olekski ilmselt väga vale mõte, aga pigem see ikkagi Douglas ei ole, kuigi väline sarnasus poole Douglase mootoriga muidugi on. Aga minu teada Douglas nii väikeseid mootoreid ei teinud, ikka rohkem 350 ccm ja ülespoole ja kahepütaseid, pead muidugi ei anna ja kontrollida ei viitsi. :oops:
Kasutaja avatar
uscha
Administraator
Postitusi: 8107
Liitunud: P Aug 07, 2005 6:03 pm
Kontakt:

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas uscha »

Esimese seljas on keegi piirivalvur Hara piirivalvekordonist ja teise vokiga poseerib Aleksander Ollino 1933. aasta sügisel.
Manused
vokk_1.jpg
vokk_2.jpg
foorum.rindeleht.ee
NSU
Kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: R Apr 06, 2007 9:16 pm
Asukoht: Kitseküla

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas NSU »

:lol: Selle esimese NSU pildi peale läheb kaasfoorumlase ppp nägu vist naerule küll!
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

Nägu on naerul küll!! Ei saa mitte vaiki olla...! Piirivalvuri tsikkel puudutab mind väga lähedalt, minu viimase aja eneseteostuse teema! :) Esimene 2-taktiline NSU mudel Z, olid 175 ccm, 200 ccm ja 250 ccm (toodeti 255 tk ekspordiks, müüdi ka Eestis, eilse seisuga on mul olemas 250 ccm mootor).
Toodeti alates 1930 lõpp kuni ..nii 1933...
Olen ka siia foorumisse pannud pildi mustas (tumedas) mundris mehest Kambja kiriku taustal, küsimusega, et mis ala mehi? On teooria, et ehk oli see NSU Z-mudel mingi riigihankega seotud?
Siiani olen näinud 3 pilti Z-mudeli tsiklitega, kõik Tartu (B) numbritega, see on kõige parem pilt, Harjumaa numbriga, olen väga rahul! 8)
Tehti Z200 ja Z175 mõlemit üle 4000 tk, aga Saksamaal mees, kes taastanud Z200 väidab pidevalt, et haruldane mudel, vähe säilinud....
Väga hea pilt!!! Eestis esindas a/s Tormolen ja alates 1930 kasvas NSU osa registreeritud tsiklite hulgas suuresti. Pildil vb Z175, kuna karbiidilaternaga, see mudel oli tehasest tulles ilma el.laternateta.
Ka teine põrr on huvitav, kuigi vähe näha, selle üle mõtleme hiljem.
Jah, on tõesti Z175, selle mudeli silinder oli algselt nn. umbsilinder - st. silindripea ja silinder olid ühes tükis, malmist valatud, hiljem oli juba eraldi alumiiniumist silindripea, sellise mootori sain hiljuti kirjasõbralt Saksamaalt. 8)
Kasutaja avatar
uscha
Administraator
Postitusi: 8107
Liitunud: P Aug 07, 2005 6:03 pm
Kontakt:

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas uscha »

Sama ratas teiselt küljelt ...
Manused
vokk_3.jpg
foorum.rindeleht.ee
Kasutaja avatar
LoCo
Moderaator
Postitusi: 2133
Liitunud: L Aug 05, 2006 10:03 am
Kontakt:

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas LoCo »

ppp kirjutas:Huvitav, mis aastatest pildid pärit on? Teisel pildil on küljes karbiidilatern ja signaal, esimesel kummipalliga pasun. Ja Võrumaa tsiviilnumber oleks justkui enne 1933 variant, Kaitseväe K-seeria numbrid tulid vist alates 1931...
Kas enne 1931 olid Sõjaväe ja KL mootorratastel siis tsiviilnumbrid?
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

http://eag.vanatehnika.ee/ewnr.html
Selle järgi peaks KV numbimärk ilmuma alates 01.01. 31. Seda Võrumaa AJS tsikliga pildistamist ajateenijate poolt paistab laialt ekspluateeritud olema...Huvitav küsimus ja teema...
Ksf! Uschale tänu NSU teise poole pildi eest! Paistab, et edev piirivalvur, ja väga hea!
Kasutaja avatar
speedsta
Veteran
Postitusi: 1488
Liitunud: N Mär 23, 2006 5:37 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas speedsta »

Spidomeetri ülekannesüsteem on mehine.
Aspelund
Huviline
Postitusi: 273
Liitunud: T Okt 07, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tallinn/Viljandi

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas Aspelund »

Ülekandesüsteem on tollele ajale iseloomulik. Ameerika rattad (Indian, Harley) kasutasid samasugust lahendust tagarattalt.

Ajam käigukastist tuli hiljem.

A.
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad

Postitus Postitas ppp »

Aspelund kirjutas:Ülekandesüsteem on tollele ajale iseloomulik. Ameerika rattad (Indian, Harley) kasutasid samasugust lahendust tagarattalt.

Ajam käigukastist tuli hiljem.

A.
Kui veidi täpsem olla, siis "too aeg" ongi juba "hiljem". Tegu 1930-nda aasta mudeliga, sama aasta suurtel NSU mudelitel TS501/601 oli spido käitamine käigukastist. Nendel väikestel Z - mudelitel oli spido lisavarustuse element, mida sai osta eraldi raha eest juurde.
Vasta

Mine “Tehnika & Relvastus/Technic & Armament”