latvello jalgratas ...

Jalgratastest kuni soomusrongideni ja vibudest kuni rannakaitsekahuriteni ...
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Perse raisk esiteks, sest tippisin juba korra kõik sisse, kuid miskipärast kadus asi õhku.
Ok see selleks.
Seoses oma tööülessannetega külastasin täna üht vanametalliga tegelevat firmat, muidugi lasksin silmadel lumehunnikutes käia ja silm peatus ühel väsinud jalgrattal, mille ka igaks petteks kaasa hiivasin. Ratas ise säänne:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071505.jpg[/img][/img]
Pedaalindus ja 60 hambaga ketindus sihuke:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071506.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071507.jpg[/img][/img]
Rattapumba kinnitus:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071508.jpg[/img][/img]
Kell, kusjuures paneb paremat särinat, kui tänapäevased:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071512.jpg[/img][/img]
Mis selle mutri all kinni käis?:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071514.jpg[/img][/img]
Tagajooks Torpedo oma ja ei ühtki loksu, kenasi jookseb ja pidurdab:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071518.jpg[/img][/img]
Sadulaks lätlaste valmistatud Velosipedo Fabrika Latvello toode kenade spiraaltraadist valmistatud vedrudega:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071519.jpg[/img][/img]
Pakiraam tekitab kahtlusi, nii värvi, kui tegumoe suhtes, ehk lisatud hiljem?:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071523.jpg[/img][/img]
Seerianumber:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071525.jpg[/img][/img]
Tagaporikal kenasti ilutsemas üks rubiin, kuid kas see on ka originaal?:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071526.jpg[/img][/img]
Lõpetuseks ütleks, et kas tasus porilapakalt lumi maha lüüa ja sama kaaluga väravast välja sõita või pean sinnasamasse ta tagasi viima ja ühe "kõrihöövli" vasta ringi lööma. Loomulikult on oodatud targutused taastamise mõtekuse suhtes ja konkreetse tegevuste soovitustes.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Esirehviks 28''x1.70 sakslane Lord Ballon, Continental Extra Prima.
Tagarehviks eestlane-Eesti Kummitööstuse OÜ "Põhjala".
Kasutaja avatar
speedsta
Veteran
Postitusi: 1489
Liitunud: N Mär 23, 2006 5:37 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas speedsta »

Ma arvan, et tasub ikka küüned enda poole hoida ja oli hää äri. Torkan automotosse ka lingi sinu velost, sealt tuleb targemate meeste targutusi ;)
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Võiks olla lausa eri teema, aga ega sobivat alafoorumit ka nagu ei ole.
Üsna kindlalt läti toodang, spetsiifiline ketiratta kodardus. Kasutas sellist ka eesti tootja Panksepp, aga tema toodang see ei ole.
Ei tohiks olla ka Latvello, kuigi ilus sadul selle kirjaga. Latvellol oli kasutusel messingsilt. Kahjuks sildist on ainult poolviltu pilt. Sellised terassildid olid ka läti tootjatele iseloomulikud, näit. Omega, Erenpreis jt. Võib olla ka tegu nõukogude aja esimeste ratastega, kui Latvello silt oli ära muudetud aga muu kasutusel. Latvellodega on meil huvitavaid kogemusi, neid justkui isegi võltsisti, tegu oli kvaliteetse toodanguga ja prežtisse margiga.
Pakiraam on lisavarustus, firma poolt oli kaasas üksikutel läti mudelitel, näit. Erenpreisi esindusmudelil Special (kirjapilt?). Tagatuli kuidagi triibu suhtes nihkes aga võib ka algne olla. Lätis on Saulskrastis hr. Janis Sereginsi jalgratta muuseum, kui Ükskülas käia, siis võib teepeale ette jääda. Kui on huvi, võib talle ratta pildid saata ja arvamust küsida. Ei hakanud praegu süvenema, vaatan ja mõtlen veel, sildi pildist võib ka abi olla, kuigi Lätlastel oli sadu eri silte. Läti oli suur jalgrattatootja, 30-ndate teisel poolel importis ainult loetud arvu rattaid, samas eksportis kõvasti, sealhulgas Eestisse , Soome, Venemaale, Leetu .
Kui ikka on Läti toodang :P

Igatahes tegu ilusa ja hea asjaga 8) , mitte just miljonivõit, aga päevaga võid rahul olla. :wink:
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Sildi värvilahendus on siiski justkui Latvellole omane, poolpõiki punasel põhjal kiri Latvello jne.
Näiteks juba 51 aasta tallinna nr eest küsivad entusiastlikud ärimeheb juba sadu kroone (aga me ei maksa neile seda) :P
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Lolli järjekindkusega postitan edasi :wink: ! Silt ikkagi meenutab kangesti Latvello oma, üleval peaksid olema risti 2 läti puna-valget lippu. Kuigi pole Latvello terassilte tähele pannud ja ka sellist tavalist "läti -tüüpi" ketiratast Latvellodel. Samas oli ka Latvello toodangut teiste nimetuste all ja teiste siltidega, näit. Baltika, Torpedo jne (mõned edsimüüjad tellisid omale teistsuguse nimetuse ja sildiga rattad).
1940-ndaks aastaks jõudis Latvello 30000-se aastatoodanguni ja üldse toodeti 100000 tuuris , nii et kui Latvello, siis mitte just lõpust. Millalgi ilmus Latvellole ka oma lirjadega tagarumm. Sellel Torpedo rummul peaks vasakul pool olema 2-kohaline aastaarv, mis annaks mingit infot. Kui raam puhastada, võib ka midagi välja tulla, kaunistusi jms, on näha, et triibud osati säilinud. Embleem peaks olema ka sadulatorul vesipildina.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Postita ikka, huvitav lugemine mulle, sest ise vanadest ratastest ei jaga muffigi. Uus ja huvitav. :wink:

Pesin ratta puhtaks ja sadulapulga torult ilmus vesikleebise jäänuk, kus tõesti ülal kaks ristatud Läti lippu, sama, ka eesmisel birkal. Tagajooksu numbrid selgitan välja homse jooksul, siis saab selgust väljalaske daatumist.

Tegelikult ajendas mind seda ratast omale rehe alla tassimiseks mu enda lohakus. Pool aastat tagasi nägin vähe kabedamat vanemat jalgratast, kõigi tulede ja viledega komplektis, kuid ajapuuduse ja laiskuse taha asi jäigi.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Külamees kummi lappinu: :D
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071522.jpg[/img][/img]
Vesipildi jäänus raamil:
[img][img]http://i243.photobucket.com/albums/ff15 ... 071517.jpg[/img][/img]
kass
Veteran
Postitusi: 3239
Liitunud: K Aug 24, 2005 2:07 pm

Postitus Postitas kass »

Oot oot Plekkpää...kuda see tagumine rumm raamikülge kinnitu? Horisontaal soon raamil sees ja rummu (ühtalsi ka keti pinget) saab kruvi abil reguleeri? Sellest saaks vihase "fixie" tuunida. Anna palun teada.
Paluks pakkuda kõike Vabadussõja, EW sõjaväe ja II M.s Punaarmeega seonduvat (eriti eestlased Punaarmees ja Lend-Lease temaatika). Otsin "Tartu" kolpa ja kotkast.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Blinder, nii kuda kirjeldasid, nõnna ka on, kui pildiga proovin avitada, kuigi fotilnik jääb juba ajale ammu jalgu.
kass
Veteran
Postitusi: 3239
Liitunud: K Aug 24, 2005 2:07 pm

Postitus Postitas kass »

Paluks pildasi siis lähemalt. Just huvitab too tagumise rummu kinnitus raamile.
Paluks pakkuda kõike Vabadussõja, EW sõjaväe ja II M.s Punaarmeega seonduvat (eriti eestlased Punaarmees ja Lend-Lease temaatika). Otsin "Tartu" kolpa ja kotkast.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Oda, läen käin kelleris ää. Va vanemate olijate austuseks. :wink: :D
kass
Veteran
Postitusi: 3239
Liitunud: K Aug 24, 2005 2:07 pm

Postitus Postitas kass »

DankeSieschön!
Paluks pakkuda kõike Vabadussõja, EW sõjaväe ja II M.s Punaarmeega seonduvat (eriti eestlased Punaarmees ja Lend-Lease temaatika). Otsin "Tartu" kolpa ja kotkast.
Vasta

Mine “Tehnika & Relvastus/Technic & Armament”