Postitus
Postitas ppp » P Nov 29, 2009 3:57 pm
Pumba kohta ei oska hetkel kosta. Ajastu on õige, pean juhendist järgi vaatama, kas on pilti - puukäepidet näha.
Raaminr. peaks Wiklundil olema "kõhu all" ehk siis kurblivõlli laagrimuhvi alumisel küljel. (mõningad teised rootsi tootjad kasutasid ka seda kohta).
Raami nr järgi paraku ei oska me vist ratast dateerida, rootslastel võib mingeid andmeid olla.
See on hea info, et ratas olnud algselt must. Fotodelt on saanud mõistatada raamil olnud sini-must-valge märgistuse musta värvi tooni raamivärvi tooniga võrreldes, et mis värvi raam.
Tagaporilaua valge ots oli mingist ajast kohustuslik Rootsis, ohutuse mõttes (et silma hakkaks ja tagant sissesõite vähendada). Ka Eestis hakkas millalgi levima, ei oska jälle öelda, kas muutus kohustuslikuks mingist ajast. Näit. 1940 01.04 pidid jalgrattad Eestis olema varustatud mõlemi ratta piduritega, kas jõuti midagi teha ja hakkas seadus kehtima, ei tea.
Velgedest - võib arvata, et olid tavalised haakmantli veljed mõõduga 28".
20-ndate lõpul toodetud partiidel võib arvata (ja ka piltide järgi oletada) , et olid "vanemat tüüpi", ühtlaselt kumera profiiliga veljed. Tagaratta rumm oli saksa Torpedo, esirummu kohta ei oska arvata. 30-ndate keskelt kasutasid mitmed suuremad rootsi tootjad roostevabu kodaraid (näit. Husqvarna, Vega jne), millise kattega olid Kaitseväe Wiklundide kodarad ja veljed, ei oska arvata - värvitud, nikeldatud , kroomitud, roostevabad? Piltidel paistavad läikivat üldiselt. vb olid ka millalgi tugevamad veljed ja jämedamad kodarad mängus. Võib oletada, et neid jalgrattaid oli mitmest partiist ja eri aegadel ostetud. Ka mõni eesti tootja on reklaamartiklis väitnud, et valmistanud jalgrattaid EW Kaitseväele jne.
Huvitaks, kas väntadel/ketirattal pole rohelise värvi all säilinud galvaanilise katte jäänuseid - niklit või kroomi? Fotodel on näha läikivaid kettirattaid ja vänti, sama küsimus ka lenksu kohta.
Roheliseks värvimine on jah küsitav, ega selline kroomitud detailidega mustavärvi valge taguotsaga jalgratas välitingimustes nagu eriti sobilik ei oleks (kuigi WH rattad olid matid-mustad). Ja esimeste Wiklundi rataste soetamisest võis 30-ndate lõpus juba peaaegu 10 aastat mööda saada, võidi üle värvida, võidi ka millalgi peale juunipööret teha. Kui KW ajal värviti, oleks nagu võinud ka raamitorule rohelise peale sini-must-valge maalida?