Laskemoonakäru IF8 (Faust)

Nõuandeid, kuidas esemeid korralikult taastada ja säilitada ...
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Laskemoonakäru IF8 (Faust)

Postitus Postitas faust »

Selline teema siis. Oli rohkem vaba aega käes ja lammutasin käru detaile laiali ning kuna ma need jupid ka kõik üles pildistasin siis panen ka teistele vaatamiseks.

Esiteks käru vedamisdetail.
Pilt
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Järgmiseks käru tagakonks komplektsena. (huvitav, et konksul on ka vedru)
Pilt

Otsavaade. (konks on tehtud nii, et see saab pöörata mõlemale poole kuni nende diagonaalsete külgedega detailideni)
Pilt

Konksu plaadi poldid-mutrid, millega kinnitub käru külge.
Pilt

Käru konks juppidena.
Pilt

Pilt

Ja tõenduseks, et ma teile siin mingeid nõuka aegse traktori juppe ei esitle, ka mõned markeeringud, mida siiani olen suutnud leida. Kulliga detailil on selle noole kujutise taga number 8 ja teisel detailil number 5 (tegu vist mingite järjekorra numbritega või midagi sellist)
Pilt
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Nii nüüd käru rummud komplektsetena.
Pilt

Ilma mutriteta.
Pilt

Rummude seibid-mutrid.
Pilt

Rummude fiksaatorpoldid ja mutrid. ( ei suutnud kõiki lahti keerata seepärast 4 tükki)
Pilt

Rummude keermega otsakatted ja fiksaator vedrud.
Pilt

Veel üks pilt rummudest, ilma otsteta. Ei hakanud edasi lammutama neid, kuna liiguvad kenasti ja sees paistab kõik korras ning hästi õlitatud/määritud olevat.
Pilt
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

Väga hea,herr faust! Millal öötshoovade ja mordikate kallale lähed?
Kui sul laagrid tavotitud-siis pese nad puhtaks ja määri korraliku määrdega.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
eikeegi
Kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: T Sept 11, 2007 5:43 pm

Postitus Postitas eikeegi »

Vaat siis...tundub, et need salapärased konksud, mis ma kunagi igaks juhuks metsast kaasa tassisin ja millele mingit otstarvet ei osanud välja mõelda, võivad mõne sarnase käru küljest pärineda. Arvestades nende raskust ma pigem üritasin neid mõttes mingi suurema masinavärgi külge pookida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Vat käru enda ning õõtshoobade ja amortide kallale lähen... ei teagi millal. Kui aega saab. Aga küsiks ka ühe rumala küsimuse kuna ma suht tehnikakauge inimene. Et kui ma neid laagreid pesema hakkan, kas siis ma pean ta ikkagi laiali võtma või piisab otsast nagu piltidel näha?
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
raadik
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: P Aug 14, 2005 10:55 pm
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas raadik »

Jõudu tööle!
Kasutaja avatar
Pahandus
Kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: N Aug 11, 2005 8:44 am
Asukoht: L-Virumaa (ajutiselt NORRA )

Postitus Postitas Pahandus »

ikka laiali mudugi , sa ei pääse mudu teiselt poolt laagrit pesema.
Pahandus küll aga mitte paha

http://fotoalbum.ee/photos/Pahanduz/sets/
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Küsiks veel, et mis sellel vanal tavotil viga, et vaja vahetada?
Aga eks see rummude laagrite värk jääb kuhugile kaugemasse tulevikku. Enne tahaks käru ennast lammutada.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Nii, kuna veljed käes ja veel väga kenad siis sai täna kohe kättpidi kallale mindud neile. Küljes olevad poolikud rummud sai lahtikeeratud, muidu tulid mutrid kenasti ära aga 2-ga tekkis probleem. Jubedalt kinni, enne tulid rummu tagumised mutrid lahti ja kuna fiksaatorpoltidel kiile ei olnud siis käisid ringi nii, et jube. Lähemal vaatamisel paistis et need väiksed kiilukesed on lihtsalt vist ära murdunud ja olid kuidagi poldi vahel.
Kahjuks said nende 2-he mutri lahtikeeramisel poltide tagumised keermed viga, kuid midagi polnud teha, pooleks ka saagima ei tahtnud hakata. Aga ehk saab nendest veel asja. Toppisin enda rummud sinna asemele ja sobivad väga hästi.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Natuke juttu rehvidest ka. Olen seda asja igatpidi vaadanud ja minuarust oleks sobivamaks rehvimustriks Mitas H-02. Mõõdud 3.5x19. Netist vaadates pilte erinevatest taastatud kärudest on just sellise mustriga rehvid silma jäänud. Väike näide:
http://www.wehrmachtsgespanne.stoeberl. ... fant07.jpg

Rehvi tüüp ise:
http://www.ityre.com/ru/tyres/catalog/mitas/model/2121/

Vajaliku kogu komplekti kahe ratta jaoks peaks alla 1500 kätte saama.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
NSU
Kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: R Apr 06, 2007 9:16 pm
Asukoht: Kitseküla

Postitus Postitas NSU »

Võibolla saab kuskilt odavamalt ka,aga Kloostrimetsa motopoes maksid ca. pool aastat tagasi need samad Mitase(vana nimega Barum) rehvid umbes 450 EEK-u tk.Hind ilma õhulohvita siis.
See muster on kasutusel olnud 30-ndate aastate lõpust.

Edu taastamisel!
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Jah just sealt Kloostrimetsas motopoest ma ka eelmise aasta novembris uurimas käisingi.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Nii sai nüüd natuke velgi nühitud ja välja tuli erinevates kohtades välihalli ja selle all olevat punast krunti. Sisemisel küljel ka kollaka värvi jälgi.

Ühel veljel markeeringud: S 375 3Tx19 P7 (7 on siis suurem nagu vikatikujuline, ja moodustab koos P-ga mingi logo)

Teisel veljel markeeringud: Heing 3x19 15108
B-317

Üks asi veel , millegipärast oli kaasas olnud ühele rummule täpne ümmargune lisaplaat peale keevitatud ( seal rummu ümmarguse osa peal, kus poldid läbi on)müstika.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

Ehk tugevdus lihtsalt pääle keevitatud-poldimulgud veninud?!
panin kolme alla pildid :wink:
Väga huvitavad markeeringud su omadel-mu omadel pää,et samad,sel heingil ainult seerianummer teistmoodi.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
Vasta

Mine “Restaureerimine/Restoration”